کد مطلب:277194 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

منظور از پادشاه عادل مهدی موعود است
از بررسی آیات هدایتگر قرآن كریم استفاده می شود كه هدف از آفرینش جهان و ارسال همه پیامبران الهی از حضرت آدم (علیه السلام) تا وجود مقدّس رسول گرامی اسلام به منظور برقرار ساختن عدالت اجتماعی و آسایش و آرامش بندگان در سطح جهان بوده است.

قرآن كریم در این باره می فرماید:

(لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقوُمَ النّاسُ بِالْقِسْطِ). [1] .

«ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و همراه با آنها كتاب و ترازو نازل نمودیم تا مردم قسط و عدالت را به پا دارند».

در این آیه شریفه، هدف از فرستادن پیامبران و نزول كتاب و میزان، بر پا داشتن قسط و عدالت در روی زمین اعلام شده است. و می دانیم كه بشر تاكنون، چنین روزگاری را ندیده است.

آیا ممكن است هدف آفرینش تحقق نیابد و ارسال رسل و نزول كتابهای آسمان كه به همین منظور انجام شده، لغو و بیهوده تلقی گردد؟ و آیا ممكن است خداوند در وعده هایی كه به پیامبران و وجود اقدس پیامبر اكرم داده است خلف وعده كند؟

به طور مسلّم چنین چیزی ممكن نیست و هرگاه اراده خداوند بر وقوع چنین امری تعلّق یابد، همه وعده ها عملی خواهد شد و خداوند به تمام خواسته های خود جامه عمل خواهد پوشاند.

به هر حال، رسول گرامی اسلام و امامان اهل بیت (علیهم السلام) روز تحقّق تمام وعده های الهی را، «یوم الله ظهور» اعلام فرموده اند كه برای نمونه به احادیث چندی كه در این زمینه وارد شده، اشاره می كنیم.


[1] سوره حديد، آيه 25.